Multimedia erstatter traditionelle design

Multimedia design virksomheder har fejer de traditionelle reklamer award shows. Tidligere begrænset til illustration, fotografering og design agenturer, stå interaktiv design virksomheder nu regelmæssigt som en ægte konkurrenter i den traditionelle medieplads.

Der er mange grunde til, hvorfor multimedia er stigende popularitet: ud over stigende brug af internettet i hele verden, der er øget accept af interaktive som en kunstform. Dette er delvis på grund af “sløring af linjerne” mellem hvad der er traditionelle vs interactive design, som de to medier tegner tættere sammen.

For eksempel, nogle magasin reklamer, når fotograferet med en mobiltelefon, kan automatisk lancering forbundet onlineindhold..Ligeledes indeholder mange af de mest populære TV og radio reklamer meddelelser til at køre deres publikum til en hjemmeside for at få flere oplysninger om den annoncerede vare eller tjenesteydelse.

En af de mest talte om “konvergerende” reklamekampagner var Doves vildt vellykket kampagne for virkelige skønhed. Udformet som en web-kun multimedia annonce, kampagne for reel skønhed ender med at blive samlet op på tværs af medier, vinde anerkendelse overalt det gik. Mest berømt, vandt det Grand Prix for i Cannes Lions International reklame Festival.

Kampagner såsom Storkenæb har åbnet døren for interaktiv reklamekampagner til at konkurrere i traditionelle award. Mange designmagasiner og organisationer er officielt begyndt at omfatte interaktive medier i deres konkurrencer. For eksempel inkluderer anvendes Arts Magazines seneste vindere digitale kampagner MacLaren McCann Henderson basog Leo burnett.

Ikke desto mindre er at få interaktiv accepteret af marketingfolk som en sammenlignelig med traditionelle medier en kamp op ad bakke. Online, mobil og andre former for interaktiv reklame stadig udgør en forholdsvis lille del af de fleste selskabets samlede reklame budget.

Uanset hvem der vinder fremtidige priser, der er en ting er et punkt annoncører og marketingfolk kan være sikker på: multimedia bliver stadig mere populære, og skal selv af som en del af enhver fremtidig reklamekampagne.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *